Klantenservice

CarpentierMooren Bouwplein streeft ernaar uw online aankoop zo snel en zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Op deze pagina proberen wij je dan ook zo goed mogelijk te informeren over de meest voorkomende vragen (FAQ). Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan telefonisch contact op met een van onze medewerkers op nummer +31 (0)297 - 205 990 of maak gebruik van het contactformulier op onze contact pagina. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 17:00 uur.

Inhoud

  1. Het bestelproces
  2. Bezorging
  3. Betalen
  4. Retourneren (omruilen)
  5. Service en Contact
  6. Mijn Account
  7. Voorwaarden

1. Het bestelproces

Een bestelling plaatsen en afrekenen gaat bij CarpentierMooren Bouwplein heel gemakkelijk. Hieronder worden de stappen die je moet volgen één voor één uitgelegd.

Stap 1: De hoeveelheid bepalen

Heb je het juiste artikel gevonden? Vul dan de gewenste hoeveelheid van het product in. Afhankelijk van de verkoopeenheid krijg je de hoeveelheid te zien.

Stap 2: Het product in de winkelwagen plaatsen

Heb je de juiste hoeveelheid berekend en wil je het artikel bestellen? Klik dan op de groene "In Winkelwagen" knop.

Stap 3: Verder winkelen, afrekenen of eerst een offerte aanvragen

  • Wil je nog verder winkelen? Maak dan een keuze in het hoofdmenu. Je winkelwagen blijft bewaard.
  • Wil je de bestelling afronden en afrekenen? Klik dan op de winkelwagen rechts bovenin.
  • Klik in de winkelwagen op de knop "Ga door naar afrekenen" om de bestelling af te gaan rekenen.

Stap 4: Afrekenen

1. Verzendadres

a) Vul je gegevens in, bepaal het afleveradres en maak een account aan.
b) Als je reeds eerder een account hebt aangemaakt, verschijnt er automatisch een veld waar je je wachtwoord in kunt vullen zodra je het e-mailadres hebt ingevuld

2. Verzendmethode

a) De verzendmethode is afhankelijk van het product en wordt automatisch ingevuld.
b) Als je een opmerking wilt plaatsen bij de bestelling dan kan dat in het veld "Voeg beschrijving toe".

3. Betaalmethode

Kies een betaalmethode.

4. Controleer jouw bestelling

a) Controleer de inhoud van je bestelling.
b) Plaats een vinkje als je akkoord gaat met de algemene voorwaarden (klik op het vierkante vakje)
c) Klik tenslotte op "Plaats Bestelling".

5. Betalen

Afhankelijk van de gekozen betaalmethode word je nu door het betaalsysteem geloodst. Wanneer je betaling succesvol is afgerond ontvangen wij automatisch een bevestiging. Jouw bestelling word direct in gang gezet.

2. Bezorging

CarpentierMooren Bouwplein bezorgt in heel Nederland. Veel producten worden rechtstreeks vanaf de fabrikant geleverd. Voor het bezorgen van overige bestellingen zetten we het eigen wagenpark in of maken we gebruik van betrouwbare vervoersmaatschappijen. Veruit de meeste bestellingen worden binnen 3 werkdagen op locatie bezorgd. De uiterste levertermijn bedraagt echter 30 dagen. Wanneer het bezorgen van jouw pakket langer zal duren dan 5 werkdagen word je vooraf op de hoogte gebracht.

2a. De Waddeneilanden

Voor leveringen op de Waddeneilanden leveren wij tot aan de boot.

2b. Bezorgkosten

De kosten voor het bezorgen van jouw bestelling kunnen variëren. De hoogte van de bezorgkosten hangt af van het formaat en het gewicht van het gekozen product. Zo kost het bezorgen van artikelen zoals ijzerwaren bijvoorbeeld € 10,- maar kost het bezorgen van een vracht kalkzandsteen blokken € 100,-. in de winkelwagen het geven we je een overzicht van de totale kosten van uw bestelling.

2c. Levering met grote vrachtwagens

In veel gevallen leveren wij met grote vrachtwagens met een lengte van 18 meter of langer. Grote vrachtwagens kunnen niet overal probleemloos lossen, maar levering met een kleine vrachtwagen is in veel gevallen wel mogelijk. Woon je, bijvoorbeeld, in een smalle straat, in een (winkel)centrum of is de toegangsroute slecht toegankelijk, dan is het verstandig dit aan ons kenbaar te maken! Tijdens het afrekenen, in het veld "voeg een beschrijving toe" kun je een opmerking meegeven aan jouw bestelling.

2d. Deellading

In de meeste gevallen wordt jouw bestelling samengevoegd met andere bestellingen om tot een rendabele vracht te komen. De transporteur behoudt zich het recht voor om tot het laatste moment de route te wijzigen. Hierdoor is het voor ons niet mogelijk om een specifiekere levertijd te noemen dan in de e-mailbevestiging staat vermeld.

2e. Beperkingen meeneemheftruck (kooiaap)

Wij zijn gespecialiseerd in het vervoeren van bouwmaterialen en hout. De vrachtwagens voor het uitladen van jouw bestelling is voorzien van een meeneemheftruck. Let op! Levering geschied zo dicht mogelijk bij het adres voor zover bereikbaar met de meeneemheftruck, op de verharde weg.

Het lossen op andere plekken wordt aan de deskundigheid van de chauffeur overgelaten.

We leveren niet:

  • Op opritten
  • Onder carports
  • In garages of schuren
  • Op onverharde grond

Het formaat en gewicht van de meeneemheftruck kan voor schade zorgen aan de bovengenoemde locaties, door bijvoorbeeld verzakking van de oprit. Dit willen wij te allen tijde voorkomen. 

  • In overleg met de chauffeur en uitsluitend op eigen risico kan jouw afleverplaats gewijzigd worden.
  • Wanneer de chauffeur niet in staat is om de goederen op de door koper gewenste afleverplaats te leveren is dit geen geldige reden voor annulering van de bestelling. conform artikel 5.1 van de leveringsvoorwaarden. Tevens is CarpentierMooren Bouwplein niet verantwoordelijk voor de juiste plaatsing van de pallet.
  • Wanneer koper besluit om de goederen daardoor niet in ontvangst te willen nemen, is hij verplicht Bouwplein Online B.V. schadeloos te stellen. Dit betekent dat koper Bouwplein Online B.V. de reeds gemaakte kosten zal moeten vergoeden. Voor de transportkosten betekent dit, dat zowel de bezorg- als de retourkosten van de bestelde levering vergoed dienen te worden.

Je ondertekend na aflevering een vrachtbrief. Door ondertekening verklaar je dat de bestelde artikelen volledig en in goede staat hebt ontvangen.

3. Betalen

Je kunt jouw bestelling bij CarpentierMooren Bouwplein gemakkelijk en snel betalen door middel van de meest gebruikte betaalmethoden. iDeal is in Nederland de meest gebruikte online betaalmethode, maar je kunt ook kiezen voor betaling via PayPal of Creditcard. Voor de beveiligde afhandeling van jouw betaling maakt CarpentierMooren Bouwplein gebruik van de online betaalservice van Buckaroo.

4. Retourneren

Zijn de goederen die je ontvangen hebt toch niet helemaal naar wens, dan kun je jouw bestelling in de meeste gevallen retourneren of omruilen. Artikelen die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt of speciaal voor jou zijn besteld kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild. Aangezien we in veel gevallen afhankelijk zijn van vrachtvervoer dien je jouw retour of omruilverzoek altijd vooraf aan te melden bij onze afdeling klantenservice. Je ontvangt vervolgens van ons de benodigde informatie en instructies. Jouw retour- of omruilverzoek dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen bij ons aangemeld te zijn. De transport- en/of handlingkosten van het retourneren of omruilen komen voor jouw rekening.

  • Retourneren of omruilen kan nagenoeg altijd;
  • Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst aanmelden;
  • Vooraf aanmelden is verplicht;
  • Je ontvangt van ons de benodigde informatie en/of instructies;
  • Transport- en handlingkosten zijn voor rekening van de klant.
  • Als er niet kan worden gelost op een adres, worden de artikelen mee retour genomen en de bezorgkosten niet geretourneerd.

5. Service en Contact

Heb je een vraag, een opmerking of een klacht, neem dan contact op met een van onze medewerkers via telefoonnummer +31 (0)297 205 990. Onze medewerkers zitten op werkdagen van 08:00 uur tot 17:00 uur voor jou klaar om je zo goed mogelijk te informeren. Is jouw vraag minder dringend? Dan kun je ook gebruik maken van het contactformulier op onze contactpagina
Jouw vraag via het contactformulier wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.

6. Mijn Account

De voordelen van een eigen klantaccount op een rij:

  • Met een account hoeft je jouw gegevens maar 1 keer invoeren;
  • Overzicht van alle lopende bestellingen en reeds afgeronde bestellingen;
  • Snel opnieuw bestellen;
  • Het toevoegen van meerdere afleveradressen.

7. Voorwaarden

Zoals bij elke transactie, online én offline, gelden er bepaalde voorwaarden. We hebben geprobeerd de geldende voorwaarden zo helder mogelijk te formuleren. Klik op een van de onderstaande links en bekijk de voorwaarden: